Facturen verzenden

Sinds de regels voor het verzenden van facturen in 2008 zijn geliberaliseerd, is een verzender van facturen vrij in de manier waarop het bedrijf facturen wil versturen. Sindsdien is er dan ook een veelheid aan verzendformaten en -kanalen bij gekomen. Veel facturen worden per email in combinatie met Pdf verstuurd; noodgedwongen accepteren de meeste ontvangers dit. Zij wensen dat er elektronisch wordt afgeleverd in de XML standaard en via een kanaal dat zij voorschrijven. Zo heeft een verzender te maken EDI en XML varianten, die rechtstreeks of via platformen moeten worden afgeleverd. Een grote supermarktketen eist bijvoorbeeld dat facturen via EDI worden verstuurd, zodat ze direct in de administratie verwerkt kunnen worden. Om zaken te kunnen doen met de Rijksoverheid is het aanleveren van facturen middels XML via een aansluiting op het Simplerinvoicing netwerk noodzakelijk.
Lees meer…

Het antwoord hierop is het full-service-out concept. Multi channel & Multi format. Door aan te sluiten op het UPconstruct platform, wordt u in staat gesteld om facturen te versturen in het juiste formaat binnen de Bouw en Installatie sector, maar ook naar partijen buiten de sector. Het full-service-out concept werkt volgens het cascade-model: eerst wordt gekeken of de factuur elektronisch via aangesloten platformen en netwerken (Z factuur, UPconstruct, Simplerinvoicing, e.d.) kan worden verstuurd. Indien dat niet mogelijk is kan de factuur per email worden gestuurd. En tenslotte kan de factuur zelfs geprint en per post opgestuurd worden. Middels dit concept biedt UPconstruct totale ontzorging op het gebied van factuurverzending.
Lees minder…

Softwarekoppelingen

Integratie van UPconstruct met een boekhoudpakket of ERP-systeem kan op twee manieren plaatsvinden. Lees meer…

Allereerst zijn voor een groot aantal boekhoudpakketten standaard koppelingen beschikbaar. Dit geldt bijvoorbeeld voor Admicom, DigiOffice, it-solid, Bouwinfosys, Centric, Kraan Bouwcomputing, Exact, Syntess , ACTO,TANS, etc. Met deze pakketten kan snel en eenvoudig een (standaard) koppeling worden gerealiseerd, zonder dat aanvullende ontwikkelwerkzaamheden nodig zijn. In sommige gevallen kan de “onboarding” zelfs grotendeels online plaatsvinden.

Naast deze standaard koppelingen heeft UPconstruct uitgebreide ervaring met het integreren van elektronisch factureren binnen diverse andere boekhoudsoftware-oplossingen, zoals 4PS, , Baan, Basware, Didata, IDB, ISProjects, Van Meijel, NCCW. Voor koppelingen met ERP-systemen als SAP, Oracle en MS Dynamics AX (het vroegere Axapta) is vaak maatwerk vereist. Doordat UPconstruct veel ervaring heeft in de bouwsector en met de binnen de sector gehanteerde standaarden ( o.a de Sales-in-de-bouw-standaard) kunnen ook deze maatwerkkoppelingen snel en efficiënt gerealiseerd worden.
Lees minder…

Betaalmogelijkheden

Veel bedrijven in de bouwketen hebben particuliere klanten. Z factuur biedt de mogelijkheid om deze klanten (e-mail) facturen te sturen in combinatie met een Betaalknop . Lees meer…

De ontvanger kan de factuur daarmee vanuit de mailbox direct met iDEAL betalen. Onderzoek onder consumenten heeft uitgewezen dat er gemiddeld 7 dagen sneller wordt betaald als de mogelijkheid van iDEAL wordt aangeboden.
Lees minder…

Facturen ontvangen

Elektronisch facturen verwerken zorgt voor aanzienlijke efficiencyverbeteringen binnen organisaties.

Sinds de regels voor het verzenden van facturen in 2008 zijn geliberaliseerd, is een verzender van facturen vrij in de manier waarop het bedrijf facturen wil versturen. Sindsdien is er dan ook een veelheid aan verzendformaten en -kanalen bij gekomen. Veel facturen worden per e-mail in combinatie met Pdf verstuurd. Ontvangers van facturen hoeven dit niet te accepteren, maar wanneer de factuur is betaald, dan gaat de ontvanger ook juridisch akkoord met de wijze waarop de factuur is verstuurd.
Lees meer…

In de praktijk betekent dit dat ontvangers via verschillende kanalen en in verschillende formaten facturen ontvangen, en staan zij voor de uitdaging deze stromen in de boekhouding in te voeren. Papier, Pdf, EDI moet uiteindelijk allemaal XML worden in de standaard die de ontvanger kan inlezen / verwerken.

Het antwoord hierop is het UPconstruct full-service-in concept. Multi channel & Multi format. Naast conversies en validatie van de XML in het formaat van de verzender naar dat van de ontvanger, biedt UPconstruct ook de Document herkenservice (Pdf en papier naar XML)

Indien u kiest voor het Full service in concept en dus daarbij ook gebruik maakt van de document herkenservice, dan kunt u al uw facturen direct elektronisch ontvangen en verwerken. Deze dienst is door UPconstruct ontwikkeld en zorgt ervoor dat alle ontvangen facturen, inclusief papieren facturen en PDF’s, binnen 24 uur na ontvangst van de factuur om worden gezet naar XML. Op die manier wordt een “full service in” oplossing geboden.

Het implementeren van elektronisch factureren heeft aan de ontvangende kant alleen zin als de organisatie al beschikt over een oplossing voor het elektronisch importeren en accorderen van facturen in een ERP-systeem of een ander (boekhoud)pakket. De applicatie-infrastructuur moet klaar zijn voor een koppeling met het systeem van een billing service provider (zoals Z factuur/ UPconstruct) die Full service ontvangen van elektronische facturen mogelijk maakt.
Lees minder…

Softwarekoppelingen

Integratie van UPconstruct met een boekhoudpakket of ERP-systeem kan op twee manieren plaatsvinden. Lees meer…

Allereerst zijn voor een groot aantal boekhoudpakketten standaard koppelingen beschikbaar. Dit geldt bijvoorbeeld voor Admicom, DigiOffice, it-solid, Bouwinfosys, Centric, Kraan Bouwcomputing, Exact, Syntess,ACTO en TANS. Met deze pakketten kan snel en eenvoudig een (standaard) koppeling worden gerealiseerd, zonder dat aanvullende ontwikkelwerkzaamheden nodig zijn. In sommige gevallen kan de “onboarding” zelfs grotendeels online plaatsvinden.

Naast deze standaard koppelingen heeft UPconstruct uitgebreide ervaring met het integreren van elektronisch factureren met diverse andere boekhoud /workflow software-oplossingen, zoals 4PS, , Baan, Basware, Didata, IDB, ISProjects, Van Meijel, NCCW, White Vision, Scansys, 20-20 Vision, Blue10. Voor koppelingen met ERP-systemen als SAP, Oracle en MS Dynamics AX (het vroegere Axapta) is vaak maatwerk vereist.

Doordat UPconstruct veel ervaring heeft in de bouwsector en met de binnen de sector gehanteerde standaarden ( o.a de Sales-in-de-bouw-standaard) kunnen ook deze maatwerkkoppelingen snel en efficiënt gerealiseerd worden.
Lees minder…

Self service portal (zonder boekhoudkoppeling)

Bent u ZZP’er of verzendt uw bedrijf niet veel facturen? En wilt u toch elektronisch facturen versturen volgens de standaard van de bouwsector? Dat kan eenvoudig via het Z factuur Self Service Portal. U kunt daarbij kiezen uit het Basis abonnement en het Plus abonnement.

Bekijk hier hoe u zich eenvoudig aanmeldt voor het Self Service Portal

Self Service Portal Basis abonnement voor ZZP’er of klein bouwbedrijf

Om als ZZPer elektronische facturen te kunnen versturen volgens de standaarden in de bouw, kunt u gebruik maken van het gratis Self Service Portal Basis abonnement. Lees meer…

Lees meer U betaalt eenmalig € 5,00 administratiekosten en € 0,40 per verzonden factuur. Bij het afsluiten van een abonnement, schaft u een strippenkaart aan met credits. Telkens als u een factuur verzendt, worden de kosten daarvan van uw strippenkaart afgeschreven. Is uw strippenkaart (bijna) op dan kunt u eenvoudig een nieuwe strippenkaart via iDEAL aanschaffen. Lees minder…

Bekijk hier hoe u eenvoudig een factuur aanmaakt in Z factuur

Self Service Portal Plus abonnement voor ZZP’er of klein bouwbedrijf

Wilt u als ZZP’er of klein bouwbedrijf meer mogelijkheden? In dat geval is het Self Service Portal Plus abonnement de juiste keus. Lees meer…

Lees meer In dat geval is het Self Service Portal Plus abonnement voor u aantrekkelijk. De kosten per verzonden factuur zijn € 0,10 lager en het biedt de volgende extra’s:

Mogelijkheid om bijlagen mee te sturen met een elektronische factuur. Denk hierbij aan getekende urenstaten, staten van aangenomen werk, inkoopbonnen etc. U dient wel over een eigen scanapparaat te beschikken (fax of scanner). Ook is het mogelijk om gebruik te maken van een scan app om facturen en bonnetjes te scannen.

Naast het elektronisch archief voor verzonden facturen, beschikt u ook over een archief voor alle via Z factuur ontvángen facturen. In dit archief worden de facturen en bijlagen 7 jaar opgeslagen, conform de eisen van de Belastingdienst.

Verder biedt het archief u allerlei handige functies, zoals:

  • Verschillende zoekfuncties
  • Mogelijkheden voor het doorsturen van ontvangen of verzonden facturen
  • Aanmaken van notities en/of markeren van facturen met vlag
  • Reactiemogelijkheid bij ontvangen factuur
  • Mogelijkheid om via een download (ClieOp bestand) uw facturen te importeren naar uw Telebankierpakket

Het Plus abonnement biedt u, voor € 8,- per jaar extra, ook de mogelijkheid om een iDEAL betaalbutton mee te sturen met uw elektronische e-mail factuur. Uw particuliere klanten kunnen dan direct vanuit de mail uw factuur via iDEAL betalen. Onderzoek wijst uit dat de betalingen gemiddeld zo’n 7 dagen eerder binnen zijn.

U kunt zich nu aanmelden voor een Self Service Portal abonnement.
Lees minder…